Obchodní podmínky
1. Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu AlexandR jewelry umístěného na webových stránkách www.alexandrsperky.cz (dále jen „webové rozhraní“) mezi
Zlatnictvím a klenotnictvím
Alexandr Rogačev
IČ: 87317036
Zapsané v živnostenském rejstříku Městského úřadu Příbram
MěÚPB-OŽÚ/4375/2010/IK
kontaktní údaje:
Buková u Příbramě 114
26223
Email: eshop@alexandrsperky.cz
Telefon: +420602289654
(dále jen „prodávající“)
a vámi jako kupujícími
(dále jen „kupující“).
1.1 Tyto obchodní podmínky upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů vzájemná práva a povinnosti kupujícího a prodávajícího, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.alexandrsperky.cz (dále jen „webové rozhraní“).
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Znění podmínek můžeme jednostranně měnit nebo doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění podmínek.
1.2 O spotřebitelskou smlouvu se jedná v případě, že jste spotřebitelem, tj. pokud jste fyzickou osobou a zboží kupujete mimo rámec své podnikatelské činnosti. V opačném případě se o spotřebitelskou smlouvu nejedná a nevztahuje se na vás ochrana spotřebitele dle právních předpisů a těchto obchodních podmínek.
Pokud některá část obchodních podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu vašeho nákupu na našem webovém rozhrání, bude mít tato konkrétní dohoda před obchodními podmínkami přednost. Měnit či doplňovat obchodní podmínky lze pouze písemnou formou.
Součástí obchodních podmínek jsou puncovní značky, které udávají ryzost, hmotnost ryzího drahého kovu ve slitině, více na stránce o Puncovních značkách.
Zasláním objednávky a potvrzením na webovém rozhraní stvrzujete, že jste se s těmito obchodními podmínkami seznámili a souhlasíte s nimi.
2. Kupní smlouva
2.1 Smlouvu je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím webového rozhraní, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí kupující. Odesláním objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace
2.2 Při vytvoření objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Při objednání je povinností kupujícího poskytnout všechny informace správně a pravdivě. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
2.3 Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky bude doručeno na emailovou adresu kupujícího.
2.4 V případě, že některý z požadavků (např. úprava zboží podle přání kupujícího) uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
2.5 V případě, že na webovém rozhraní nebo v návrhu objednávky bude uvedena zjevně chybná cena, není prodávající povinný kupujícímu zboží za tuto cenu dodat ani v případě, kdy kupující obdržel potvrzení objednávky, a tedy došlo k uzavření smlouvy. V takové situaci vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme vám nabídku na uzavření nové smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Nová smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy naši nabídku potvrdíte. V případě, že naši nabídku nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, jsme oprávněni od uzavřené smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v ceně se považuje například situace, kdy cena výrazně neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá číslice.
2.6 Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky nebo emailem na kontaktní údaje prodávajícího uvedené v těchto obchodních podmínkách.
3. Zákaznický účet
3.1 Na základě registrace kupujícího provedené na webovém rozhraní bude zřízen kupujícímu zákaznický účet. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat.
3.2 Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je povinností kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, prodávající nenese za to žádnou odpovědnost. Kupující bere na vědomí, že:
- zákaznický účet je osobní, a kupující není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám
- zákaznický účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, kdy porušíte své povinnosti dle smlouvy
- zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení
4. Ceny a zboží
4.1 Cena zboží, podrobné informace, parametry zboží, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu webového rozhraní.
Celková cena je uvedena včetně DPH, balení, dopravy a veškerých poplatků stanovených zákonem.
Prezentace zboží na webovém rozhraní je informativního charakteru a nejedná se o náš návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
4.2 V případě, že na webovém rozhraní nebo v návrhu objednávky bude uvedena zjevně chybná cena, není prodávající povinný kupujícímu zboží za tuto cenu dodat. Více v článku 2 odst. 5 těchto obchodních podmínek.
5. Platební podmínky
5.1 Platbu celkové ceny po vás budeme požadovat po uzavření smlouvy a před předáním zboží. Úhradu můžete provést následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího (bankovní údaje budou sděleny emailem v potvrzení objednávky)
- bezhotovostně platební kartou prostřednictvím platební brány
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány
- dobírkou v hotovosti při zaslání zboží dopravní službou (Česká Pošta, DPD, Zásilkovna)
5.2 V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží.
V případě bezhotovostní platby převodem na účet je cena splatná do tří dnů od přijetí objednávky a zboží je odesláno až po připsání částky na účet prodávajícího.
V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného provozovatele platební brány.
V souladu s Občanským zákoníkem prodávající je oprávněn požadovat na kupujícím zálohu ve výši 100 % z ceny zboží před jeho odesláním nebo předáním.
6. Doručení zboží
6.1 Zboží bude doručeno na adresu uvedenou kupujícím v objednávce:
- prostřednictvím dopravních společností Česká pošta, DPD, Zásilkovna
- na výdejní místo společnosti Česká pošta a Zásilkovna, které kupující určil
Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
6.2 Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Dobu dodání zboží externími dopravci však nemůžeme ovlivnit.
Zboží, které je skladem, zpravidla expedujeme do 2 pracovních dnů od přijetí objednávky (online platba, zaslání zboží na dobírku), případně od připsání platby na náš účet (při bezhotovostní platbě).
6.3 Pokud kupující bezdůvodně odmítne převzít zboží, nepovažuje se tato skutečnost za nesplnění povinnosti dodat zboží ze strany prodávajícího, ani za odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího. Prodávajícímu v takovém případě vzniká právo od smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení smlouvy kupujícím. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
V případě, že z důvodů na straně kupujícího je nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.4 Po převzetí zboží od dopravce je povinností kupujícího zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoliv závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností kupujícího zboží od dopravce převzít.
6.5 Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího nebo je přiložen k dodávanému zboží.
Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží.
Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
7. Práva z vadného plnění
7.1 Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo, které kupující očekával s ohledem na povahu zboží
- zboží se hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá
- zboží odpovídá jakosti nebo provedení dohodnuté předlohy, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle předlohy
- zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
- zboží není zatíženo právy třetích stran
7.2 Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
7.3 V případě výskytu vady může kupující požádat reklamaci a má následující práva:
- výměnu za nové zboží
- opravu zboží
- přiměřenou slevu z kupní ceny
- odstoupit od smlouvy
Odstoupit od smlouvy kupující má právo v případě že:
- zboží má podstatnou vadu
- nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě
- při větším počtu vad zboží
Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud:
- o vadě před převzetím věci věděl
- vadu sám způsobil
- došlo-li ze strany kupujícího před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění zboží
- uplynula záruční doba
Záruka se nevztahuje na:
- opotřebení vzniklé nošením - poškrábání, ztráta lesku
- vady vzniklé nesprávným zacházením - deformace, poškození úderem
- vypadlé kameny v důsledku mechanického poškození
- vady vzniklé kontaktem s chemickými látkami - čisticí prostředky, kosmetické přípravky, agresivní prostředí
- alergickou reakci na slitiny drahých kovů
- záruka zaniká zásahem do šperku jiným zlatníkem
7.4 Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení peněz (odstoupení od smlouvy) je, že kupující vrátí věc v tom stavu, v jakém ji obdržel. Výjimkou jsou případy, kdy:
- došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci
- kupující použil věc ještě před objevením vady
- kupující nezpůsobil nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním anebo opomenutím
7.5 Prodávající je povinen přijmout reklamaci ve své provozovně, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a vyrozumění o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Volbu způsobu reklamace má kupující.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada včetně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu.
7.6 Pro vyřízení reklamace doporučujeme následující postup:
- vyplnit reklamační Formulář
- přiložit Certifikát/Certifikáty a kopii faktury
- zabalit šperk tak, aby nedošlo k poškození během přepravy
- odeslat na naší adresu (doporučujeme balík pojistit)
8: Odstoupení od smlouvy
8.1 Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit. Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů a začíná běžet:
- ode dne převzetí zboží
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
8.2 Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné. Náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu je prodávající oprávněn jednostranně naúčtovat proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
Mezinárodní certifikát zasílaný s některými šperky, certifikát AlexandR jewelry a dárkové balení, jsou součástí zboží a v případě odstoupení od smlouvy kupující je povinen tyto certifikáty a dárkové balení vrátit společně se šperkem. Nevrátí-li kupující tyto součásti zboží, je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím vzniklé náklady s uvedením balení šperku do původního stavu a náklady spojené s vystavením nových certifikátů. Náklady na balení zboží a vystavení certifikátu AlexandR jewelry budou požadovány v min. výši 300,- Kč a náklady na vystavení nového mezinárodního certifikátu v min. výši 1.700,- Kč.
8.3 Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, obdržené finanční prostředky na účet kupujícího.
Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí.
8.4 K vrácenému zboží se doporučuje přiložit:
- kopii faktury
- písemné vyjádření o odstoupení / vyplněný Formulář
- číslo účtu, na který lze odeslat vrácené peníze
- kontaktní adresu, telefon, e-mail
Nedoložení jednoho z výše uvedených dokladů nebrání kladnému vyřízení žádosti o odstoupení.
8.5 Od kupní smlouvy není možné odstoupit v souladu s § 1837 občanského zákoníku, pokud:
- dodané zboží bylo prodávajícím upraveno dle individuálních požadavků na přání kupujícího (úpravy velikosti šperku, typ zapínání náušnic, prodloužení / zkrácení řetízku atd.)
8.6 Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy kdykoliv před tím, než kupujícímu dodá zboží, pokud:
- existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze zboží)
- prodávající neobdržel od kupujícího kupní cenu v době splatnosti nebo kupující zboží nepřevzal
- kupující uvedl v objednávce záměrně nesprávné informace
- v případě, že kupující nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, je prodávající oprávněn od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
9.Mimosoudní řešení sporů
9.1 Případné stížnosti vyřizujeme prostřednictvím našeho kontaktního e-mailu. Dále se můžete obrátit na příslušný Živnostenský úřad nebo na Českou obchodní inspekci.
9.2 Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Kontrolu dodržování zákona č. 539/1992 Sb., o puncovnictví a zkoušení drahých kovů, ve znění pozdějších předpisů, provádí Puncovní úřad.
9.3 K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/ možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
9.4 Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
10. Závěrečná ustanovení
10.1 Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele plynoucí z právních předpisů. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
10.2 Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich částí, zejména fotografie a texty umístěné na webovém rozhraní bez souhlasu prodávajícího. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání webového rozhraní používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně použít webové rozhraní v rozporu s jeho určením a účelem. . V případě takového jednání jste povinni uhradit nám škodu, která prokazatelně vznikne, a to v plné výši.
Pokud se při užívání webového rozhraní dopustíte jakéhokoliv nezákonného jednání, jsme oprávněni omezit, pozastavit nebo ukončit váš přístup na webové rozhraní, a to bez jakékoli náhrady.
10.3 Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
Přílohou obchodních podmínek je vzorový Formulář pro reklamaci a odstoupení od smlouvy.
Zásady ochrany osobních údajů (GDPR) naleznete zde.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1. 1. 2024.